Friday, March 4, 2011

Omul sau procesul ?

Nu este o întrebare de genul "oul sau găina"...
De câteva săptămâni stau şi mă gândesc pe cine să pariez...cum va arăta viitorul. Prezentul îmi este clar, pentru mine componenta umană este critică atunci când vorbim de oferirea unor servicii, nu produse.

Toate aceste dileme pornind de la postul lui Adi .

Pe de altă parte, am fost pentru câteva zile prins în nişte subiecte de SixSigma/Lean în IT, care m-au dus din nou cu gândul la industrializare, automatizare. Oamenii aştia chiar vreau să ne transforme în ceva ... în ce eu refuz să mă transform.

Revin...

3 comments:

  1. Refuz aşezarea în patul lui Procust şi ciunţirea gîndurilor mele. De cînd al meu copil este la şcoală încep să urăsc şcoala aşa cum este ea acum. Se întîmpla exact ce spune Sir Ken Robinson: se decapitează, de la vîrste fragede, orice urmă de fantezie, de imaginaţie. Totul trebuie învăţat, rezolvat după "model".
    În practica de la noi am început să fiu îngrozit de cîţi oameni preaiu "modele" fără urmă de discernămînt.
    DEvenim din ce în ce mai "orbi"..

    PS: nu ştiu de ce nu am primit mail cu ultimile postări.....

    ReplyDelete
  2. Anumite exemplare din specia umana considera comunicarea cu clientul ca fiind ... overprocessing. In SixSigma/Lean overprocesing este waste.

    Si mai tare - legat de un alt waste -> wait. Am vazut niste diagrame in care producerea de RCA era inclusa in procesul de incident management ... da, le-au corectat.

    ReplyDelete
  3. http://www.ted.com/talks/view/id/865

    ReplyDelete