Sunday, January 23, 2011

Clientul nostru - stăpânul nostru

Am auzit de prea multe ori chestia asta, e la modă (sau era)...unii dintre colegii mei au auzit-o de la clienţii lor, în mod direct.

Eu cred că nu îşi are rostul, în contextul economiei de azi şi a modului în care se desfăşoară relaţiile de business. Căci până la urmă, despre asta este vorba - de o relaţie de business.

Eu sunt adeptul echilibrului, cred în echilibru, când vorbim de orice aspect legat de viaţă. Şi relaţia furnizor-client nu face excepţie : avem nevoie de un echilibru pentru a face lucrurile să meargă, avem nevoie de respect reciproc, avem nevoie de încredere, avem nevoie ca ambii participanţi în acest joc să câştige. O relaţie "stăpân - sclav" este nelalocul ei şi într-un final toţi o să piardă.

În momentul în care echilibrul s-a rupt, lucrurile nu mai merg cum trebuie. Balanţa poate înclina în oricare dintre părţi...dar trebuie evitat acest lucru. În cazul nostru, balanţa este înclinată in favoarea clientului care consideră că un furnizor de servicii este la picioarele lui. Cât se poate de fals. Un furnizor de servicii o să astepte cu mare interes momentul să-i arate că s-a înşelat.

Termin aceste rânduri prin a îndemna la cugetare. Fie că sunteţi clienţi sau furnizori, cum o să vă purtaţi cu partenerii voştri, aşa o să se poarte şi ei cu voi. Doar vorbim de un parteneriat, nu ?

Nu uitaţi, există un echilibru ...

No comments:

Post a Comment